Alle.bg

Блог

Какво ново в Alle.bg през Март 2020г.
Блогът на Alle.bg
Изминалият месец беше меко казано “контрастен”. Започнахме го в очакване на пролетта и съпътстващите преживявания, а го завършихме изолирани един от друг, преосмисляйки бъдещето си. Нещо, което се видя ясно е, че инструмент като Интернет може да бъде изключително полезен точно в такива ситуации и може да ни помогне да преминем през тежките периоди по-лесно. А за някои, това може да бъде и едно ново страхотно начало. Нека излезем по-силни от тази ситуация.

А сега, традиционно се насочваме към най-интересното около Alle.bg за изминалите 31 дни.

Само преди няколко дни публикувахме нов дизайн, който можете да използвате безплатно за вашите уебсайтове. Той се казва Mini и е специално насочен към мобилните устройства, които са предпочитания начин за консумиране на съдържание през последните години.

В статията Фокусирайте се върху мобилните устройства дадохме конкретни съвети, които можете да приложите за да подобрите преживяването на вашите посетители. Радваме се, че с нея успяхме да мотивираме много от нашите клиенти да обновят своя уебсайт.

В информацията за посетителите вече можете да видите данни за държавата, в която се намират и типа устройство, което използват.

И този месец отделихме време за подобрения по бързодействието на платформата и вашите уебсайтове. Най-видими са резултатите при сайтове с много страници.

В някои уебсайтове, забелязахме, че част от главната навигация (менюта с подстраници) излизат извън екрана и по този начин се затрудняват посетителите. Това вече е коригирано.

Не се колебайте да се свържете с нас, за да обсъдим вашите идеи за подобрения в Alle.bg.
Mini - новият дизайн в Alle.bg
С радост искаме да ви представим новия дизайн в колекцията на Alle.bg. Неговото име е Mini (Мини) и допълва перфектно темата за мобилните устройства, която обсъдихме съвсем скоро.

Той е с минималистичен вид и по този начин дава възможност на вашето съдържание да изпъкне, а това е изключително важно за мобилните устройства, които са с малки екрани. Подобно на Universal той предлага множество опции за настройки (шрифтове, цветове, рамки и т.н.).

Ето как изглеждат петте готови стила, които публикуваме днес:
Можете да го изпробвате още днес, безплатно от настройките на дизайна на вашия уебсайт.
Фокусирайте се върху мобилните устройства
Тази статия е насочена към тези от вас, които имат собствен уебсайт, които имат конкретна цел, която искат да постигнат с него и ценят посетителите си. Всеки посетител носи нови възможности и нашата препоръка е да отделяте нужното време за да поддържате своя уебсайт актуален. Фокусът днес ще бъде мобилната версия на вашия уебсайт.

През последните години все повече хора започнаха да използват мобилното си устройство като основен начин за достъп до информация в Интернет. Тази тенденция се задържа и в момента около 60% от посещения в сайтовете в Alle.bg са именно от мобилни телефони и таблети.

Инструментите за управление на съдържанието на Alle.bg работят отлично и на малки екрани, но масовата практика е собствениците на уебсайтове да използват лаптопи и настолни компютри с големи екрани и бърз Интернет. Това може да създаде грешно впечатление и един отлично изглеждащ уебсайт на голям екран да е почти неизползваем на мобилно устройство. Нека поправим това.

Помислете за вашата аудитория

Всеки посетител на вашия уебсайт идва с конкретна цел. Може би той е видял домейнът ви на визитка или рекламна листовка? Може би е видял връзка към ваша статия в социалните мрежи? Може би търсачката на Google го е насочила към вас? Опитайте се да си представите неговото преживяване. Задайте си въпросите:
  • Какво вижда на началната страница (и на всяка друга страница)?
  • Как достига до страницата за поръчка (ако това е целта ви)?
  • Добре ли изглежда уебсайтът ви на малък екран?
  • Бързо ли се отваря?

Нека разгледаме някои от тези въпроси в детайли.

Какво вижда посетителя?

Най-лесният начин да видите своя уебсайт на малък екран е да го отворите през мобилния си телефон (smartphone). Ако не разполагате с такова устройство, можете да промените размера на браузъра си. Ето как изглежда един и същ уебсайт в прозорец с различни размери:
Както виждате хоризонталното място е драстично по-малко и на един ред се събират едва няколко думи. Мобилните потребители са свикнали да превъртат вертикално и ще използват пръста си за да преминат по-надолу към останалата част от съдържанието.

Колко бързо се отваря уебсайтът?

За техническата част свързана с този въпрос се грижи екипът на Alle.bg, но вие сте тези, които решавате какво да бъде съдържанието, което да види посетителя. Ако вие сте добавили няколко големи снимки в дизайна на вашия уебсайт, посетителят ще трябва да изчака те да бъдат свалени на неговото устройство преди да бъдат показани. А това може да отнеме няколко секунди, през които вашия уебсайт да е неизползваем.

Причини за забавяне могат да бъдат:
  • Големи по размер и брой фонови картинки в дизайна
  • GIF анимации (за момента платформата не преоразмерява и оптимизира такива файлове)
  • Шрифтове от Google Fonts (повече шрифтове дори могат да “загрозят” сайта)
  • Неоптимизиран код добавен в елемента HTML код

Конкретни съвети, които да приложите още днес

Отворете своя уебсайт на малък екран (или намалете размера браузъра си) и проверете:
  • Събира ли се съдържанието хоризонтално?
  • Четим ли текстът? Какъв е неговият размер и цвят?
  • Удобна и ясна ли е навигация?
  • Първите елементи във всяка страница, наистина ли трябва да бъдат там? Страницата има ли заглавие, което да представя разглежданата тема?

Посетете PageSpeed Insights
С този инструмент можете да видите статистическа информация за реалната скорост на отваряне на вашия уебсайт за изминалите 30 дни. Данните са предоставят от Chrome User Experience Report, като можете да видите конкретни проблемни области във вашия уебсайт за мобилно устройство и за настолен компютър. Ето как изглеждат резултатите за https://alle.bg/
Отворете Google Search Console
Най-често препоръчваме този инструмент за собственици на сайтове, които искат да подобрят позиционирането на своя уебсайт в търсачката на Google (подобни инструменти има за Bing и Yandex). В него можете да получите информация за конкретни страници, които имат проблем с визуализирането на мобилни устройства.

Използвайте дизайните Universal и Focus
Много от уебсайтовете в Alle.bg използват дизайнa Classic, който е създаден преди 7 години. Той е актуален и днес, но благодарение на техническите подобрение в платформата и браузърите, можете да постигнете много по-добри резултати използвайки модерните дизайни. Основната разлика е, че новите дизайни Universal и Focus са адаптивни. Това означава, че те запазват визията на уебсайта ви на различни размери екрани. Запазват се цветовете, шрифтовете, хедъра (горната част) и футъра (долната част). Universal дизайнът наскоро се сдоби с нови стилове, които можете да приложите веднага и донастроите.

Ето как изглежда Classic на настолни и мобилни устройства:
Ето как изглежда Universal на настолни и мобилни устройства:
Двата дизайна предлагат общо 36 готови стила, като в примера са показани два, които са в тъмната гама. Драстичната разлика е в мобилната версия на Classic, където фонът в бял, а текстът е черен.

Финални думи

Тенденцията да се използват предимно мобилни устройства за достъп до Интернет ни изправя пред нови предизвикателства. Ние, собствениците на уебсайтове трябва да сме още по-фокусирани върху преживяването, което създаваме за нашите посетители, които използват малки екрани и потенциално бавна връзка с Интернет. А те имат все по-големи очаквания и няколко секунди забавяне и труден за използване уебсайт могат да доведат до загубен потенциален клиент или фен.

Преди седмица обновихме инструмента за анализ на посещенията. В него вече можете да видите информация за държавите, в които се намират вашите посетители и типа устройство, което използват (мобилно или настолно). Вярваме, че тези с реални данни можете да вземете още по-добри решения за своя уебсайт.

В коментарите към тази статия можете да задавате вашите въпроси по темата и дискутираме.
Какво ново в Alle.bg през Февруари 2020г.
Блогът на Alle.bg
Честита Баба Марта!

Преди да впуснем в новия месец и пролетното настроение, бихме искали традиционно да обърнем поглед назад и обобщим най-интересното около Alle.bg през изминалите 29 дни.

В статията Шрифтовете в моя уебсайт разгледахме в детайли настройките на дизайна свързани с тази част на вашия уебсайт. В нея можете да видите 13-те стандартни шрифта и стотиците други, които можете да използвате безплатно благодарение на Google Fonts.

Добавихме 5 нови стила към най-популярния дизайн в Alle.bg - Universal. Те са специално насочени към личните уебсайтове, сватбените уебсайтове и портфолио уебсайтовете. Всеки от тях може да се променя и е приложим и за друг тип уебсайтове.

Стартирахме първото издание на Предизвикателството с избрана група от записалите се. Очаквайте повече информация за тази инициатива и постигнатите резултати в края на този месец.

Направихме много подобрения, които ускориха значително работата на платформата и отварянето на вашите уебсайтове. В Alle.bg бързодействието винаги е било топ приоритет и се радваме, че успяваме да надграждаме и предлагаме още по-качествена услуга.

В информацията за посещения на вашия уебсайт вече можете да видите обобщени данни за днес и вчера, и по този начин можете да анализирате по-лесно актуалните си рекламни кампании.

Настройките и управлението на известията в началната ви страница са вече много по-достъпни и лесни за използване. С един поглед можете да видите дали текущото ви устройство (мобилен телефон, лаптоп и т.н.) е настроено да получава копие на известията.

Обявихме месец Февруари за месец на домейните и предоставихме отстъпка от цената на всеки, който до момента не е закупувал услуга от Alle.bg. Именно собственият домейн е това, което препоръчваме първо на всеки от вас, който желае уебсайтът му да изглежда още по-професионално. През Март очаквайте подобна промоция за друга платена услуга в Alle.bg.
Universal дизайнът вече разполага с 21 готови стила
Днес добавяме 5 нови стила към най-използвания дизайн в Alle.bg. Можете да ги изберете когато създавате нов уебсайт или когато искате да обновите визията на текущия си (съдържанието се запазва). Използваните фонови картинки могат да бъдат заменени лесно от настройките на дизайна (обсъдихме темата в детайли преди около месец). Същото важи и за шрифтовете и цветовете.
Блогът на Alle.bg
В този пакет стилове сме обърнали специално внимание на:

Личните уебсайтове
Най-важното за този тип уебсайтове е да поставите вашето име и ваша снимка. Те обикновено не съдържат много страници и целта им е да ви представят на вашата аудитория. Вашата снимка като фон е много добър вариант и благодарение на нея уебсайтът ви няма да изглежда “празен”.

Сватбените уебсайтове
Подобно на личните уебсайтове, целта отново е представяне. Тук обаче фокусът е върху наближаващия сватбен ден и организацията свързана с него. Не се търси популярност, не се прави реклама или SEO оптимизация, но се очаква той да създаде приятна емоция и предостави полезна информация на гостите. Научете повече за ползите от такъв уебсайт.

Портфолио уебсайтове
С такъв уебсайт можете да представите вашето творчество. Най-често се използват от фотографи, художници, артисти, занаятчии и т.н. и началната страница е мястото, на което са публикувани снимки, които да грабнат вниманието на посетителя. Добър вариант е да добавите и блог, в който да публикувате информация за най-новите ви проекти.