ALLE.BG

Списък с проверки

С този списък искаме да ви помогнем сами да направите анализ на сайта си и откриете неща за подобрение. Проверките са представени в групи и вашата цел е да постигнете резултат от 100%. Ако някоя проверка не е приложима за вас, можете да я пропуснете, като натиснете бутона със знак "X". Поставете тикче, когато сте готови с дадена проверка. Някои от проверките са вече отбелязани, защото са направени от платформата.

Цел

 
Има ясна цел
Убедете се, че сайтът ви има ясна цел, която искате да постигнете. Това може да бъде информиране за предлагани услуги, продажби, лично представяне (CV, сайт визитка, потфолио) и т.н.
 
Има ясно действие, което трябва да се направи
Убедете се, че в сайта ви има ясен път и бутони за постигане на целта. Има ли бутон за обаждане? Има ли бутон за предлаганите от вас услуги?

Страници

 
Съдържанието е коректно представено в различни страници
Всяка страница трябва да включва само една тема. Това ще помогне на посетителите и търсачките. Най-често сайтовете имат страниците За нас, Продукти, Услуги, Новини, За контакти.
 
Няма празни страници
Всяка страница трябва да има съдържание. Ако не сте готови с това съдържание, може да я скриете временно.
 
Няма правописни грешки
Проверете съдържанието си за правописни грешки.
 
Няма дублирано съдържание
Проверете дали нямате страници, в които има едно и също съдържание. Това може да бъде информация за дадена услуга, която може да се сложи на друго по-общо място.
 
Всички връзки работят
Може да използвате инструмента Одит за този анализ.
 
Адресите на страниците отговарят на заглавието
Възможно е да сте сменили съдържанието и заглавието на дадена страница, но да сте оставили стар адрес. Сега например дадена страница се казва “Услуги”, но преди това е била “Галерия”. Адресът най-вероятно е https://example.alle.bg/галерия/
 
Използват се качествени снимки с уредени авторски права
Една снимка с лошо качество или една откратната снимка, могат да оставят много лошо впечатление във вашите потребители.
 
Липсващите страници изглеждат добре
При отваряне на страница, която вече не съществува, посетителят трябва да може да се върне в началната. Тествайте като изпише в браузъра си адрес на страница, която знаете, че не съществува.

Контактна информация

 
Има специален раздел с контактна информация
Това може да бъде страница с име “За контакти”, блокче в началната страница или футъра.
 
Включва всички начини за връзка с вас
Най-често това са телефон, имейл, адрес на обекти и връзки към социалните ви профили.
 
Има форма за контакти
В някои случаи форма за контакти ще улесни потребителите, които искат да ви изпратят съобщение.
 
Има вградена карта или връзка с координати
Интеграция на Google Maps или друга карта, може да помогне на потребителите много бързо да намери къде точно се намира вашият физически обект.

Футър (долна част на сайта)

 
Има навигация
В тази допълнителна навигация най-често има връзки към страниците с общи условия, новини и контакти, но може и да е дублирана основната навигация. Може да включва и най-популярните категории продукти, които продавате.
 
Има име/лого
Препоръчително е тук да има и вашето име или лого.
 
Има връзки към социалните профили
Това е перфектното място за връзки към вашите социални профили.
 
Има контактна информация
Ако е важно за вас да достигнете до разговор или среща с клиент, тук може да поставите контактна информация, която да го улесни.

Дизайн

 
Името/лого са видими
Най-горе на всяка страница трябва да се вижда вашето име/лого, включително и на вътрешните страници на сайта ви. Посетителят може да дойде от Google и директно да отвори такава страница. Добра практика е да ги имате и в долната част на сайта (футъра).
 
Изглежда добре на мобилни устройства
Отворете сайта на телефон и таблет и вижте дали всяка страница се е адаптирала коректно за по-малкия екран.
 
Цветовете се използват правилно
Всеки цвят има някакво значение. Важно е да използвате цветове и дизайн, които допринасят за създаването на нужните емоции. Вижте дали използвате еднакви нюанси на един и същ цвят.
 
Шрифтовете се използват правилно
Не препоръчваме повече от 2 различни шрифта в една страница, особено ако фокусът не е самия дизайн. Един шрифт за заглавия и един за текст, в общия случай са напълно достатъчни.
 
Има добавена иконка
От настройките на сайта ви може да добавите малка иконка, която да се вижда в браузъра на посетителя и търсачките. Този малък детайл със сигурност ще остави добро впечатление.

Домейн

 
Сайтът се отваря през адреси от вида example.com и www.example.com
Това е валидно само за сайтове, които използват собствени домейни. За домейни от вида example.alle.bg не се поддържа отваряне през www.example.alle.bg.

Магазин

 
За всеки артикул е добавена хубава снимка, име и ясно описание
Освен цената, това са минималните атрибути, за да може един артикул да бъде поръчан.
 
Има страница за общи условия
Имате законови изисквания с информация, която да включите в тази страница.
 
Има страница за информация за доставка и връщане
Тази страница ще отговори на много от потенциалните въпроси на вашите клиенти.
 
Използват се промо кодове
С промо кодовете може да направите рекламни кампании или дадете отстъпка на лоялни клиенти.
 
Данъците са настроени коректно
Те се смятат автоматично и важно да сте ги настроили коректно за всяка държава и за всеки тип клиент (физическо или юридическо лице).
 
Поръчките се създават безпроблемно
Тествайте целия процес на създаване на поръчка, за да сте сигурни, че всичко работи коректно.

Оптимизация за търсачки (SEO)

 
Заглавията и описанията на всяка страница са кратки и ясни
С инструмента Одит може да ги видите лесно. Може да ги промените през настройките на всяка страница.
 
Елементите Заглавие са в правилен ред
Във всяка страница трябва да има само едно голямо заглавие и то трябва да е преди останалите.
 
Снимките имат алтернативни текстове
Тези текстове дават информация на търсачките какво точно има в снимката. Това може да ви помогне да получите трафик от Google Images.
 
Има интеграция с Google Search Console
С този инструмент на Google може да получите информация за представянето на сайта ви в тяхната търсачка.
 
Има robots.txt файл
Това е специален файл, който е нужен на търсачките. Alle.bg се грижи за него автоматично.
 
Има sitemap.xml файл
Това е специален файл, който е нужен на търсачките. Alle.bg се грижи за него автоматично.

Технологии

 
Сайтът се зарежда бързо
Alle.bg се грижи за това автоматично, но ако сте добавили собствен HTML код или интеграции с други услуги, проверете дали не бавят отварянето на сайта.
 
Кодът е валиден (без грешки)
Alle.bg се грижи за това автоматично, но ако сте добавили собствен HTML код, проверете дали страниците, в които е той изглеждат нормално.
 
Има meta tag-ове за социалните мрежи
Alle.bg се грижи за това автоматично.
 
Има canonical тагове за всяка страница
Alle.bg се грижи за това автоматично.
 
Използва се модерен протокол за комуникация
Alle.bg се грижи за това автоматично, като се използват HTTP/2 или HTTP/3.
 
Мониторинг за проблеми с достъпа и грешки
Alle.bg се грижи за това автоматично.

Сигурност

 
Използва се сигурна парола за достъп до профила и имейл адреса
Ваша отговорност е да използвате сигурна и уникална парола за профила ви в Alle.bg. Същото важи и за имейл адресът, който сте използвали. Не забравяйте да излезете от профила си, ако използвате споделено устройство.
 
Използва се SSL/TLS сертификат
Alle.bg се грижи за това автоматично.
 
Обновяване на програмния код
Alle.bg се грижи за това автоматично.
 
Създаване на резервни копия
Alle.bg се грижи за това автоматично и цялата система може да бъде възстановена в случай на загуба на данни.
Резултат: 24%