ALLE.BG - ФОРУМ

Мултиезичен уебсайт (уебсайт на няколко езика) в Alle.bg

Alle.bg 5 Юли 2019г.
Основният фокус на платформата Alle.bg е създаването на уебсайтове на български език, като все пак сме дали възможност за избор на език (от настройките на самия уебсайт). Вие като автор можете да добавите съдържание (текст, снимки и т.н.) на всеки език, който решите. Създаването обаче на уебсайт, който има съдържание на няколко езика изисква повече усилия и планиране. В следващите редове можете да прочетете нашите коментари по темата.

Има няколко подхода при създаването мултиезичен уебсайт, като всеки от тях има предимства и недостатъци и препоръчваме внимателно да направите своя избор, защото промените по-късно са трудни. Ето ги и тях:
1. Уебсайт с приоритет върху един основен език и няколко информативни страници на други езици.
2. Избор на език в началната страница.
3. Създаване на отделни уебсайтове (по един за всеки език).

С първия вариант (уебсайт с приоритет върху един основен език) вие можете да адаптирате вече създаден уебсайт, като добавите страници за другите езици. По този начин можете да имате 5 страници на български език, които описват подробно всяка от петте услуги, които предлагате, страница на български с контактната ви информация и само една страница на английски език, която съдържа кратка версия на основното съдържание. Въпросната страница на английски език може дори да не е видима в главната навигация и да насочвате посетителите си към нея по имейл или чрез рекламни кампании.

Вторият вариант (избор на език в началната страница) дава възможност да дефинирате една начална страница, която да посреща посетителите и да ги насочва към съдържание за съответния език. Можете да използвате елемента ”Снимка” за да качите атрактивни картинки, които да водят към друга начална страница за всеки език. Бихме ви препоръчали да наименувате тези страници по следния начин: http://example.alle.bg/bg/, http://example.alle.bg/en/, http://example.alle.bg/de/ и т.н.

В горните два случая е важно да съобразите съдържанието в хедъра (горната част на уебсайта), страничната лента и футъра (долната част на уебсайта), тъй като то ще бъде видимо на всяка страница. Добра практика е да поставите лого на английски език (тъй като е най-разпознаваем), фонови картинки без текст или направо да скриете страничната лента и футъра.

Третият вариант (създаване на отделни уебсайтове) дава най-голяма гъвкавост. Разполагате с възможност да настроите уникални дизайн, структура и съдържание за всеки език без да е нужно да се съобразявате в случаите когато публикувате новини в блога, снимки с текст и съдържание във футъра и страничната лента. Недостатъкът на този вариант е именно в това, че уебсайтът ви не е един и работи под различни домейни. Ако използвате собствен домейн можете да подобрите ситуацията като изберете един основен език и насочите домейна example.com към него и създадете поддомейни за другите домейни (en.example.com, de.example.com и т.н.)

Вече споменахме, че планирането за такъв тип уебсайтове е много важно, но също така знаем, че след като вече се създаде такъв уебсайт изисква по-големи услуги за поддръжка. Например в случаите, в които искате да публикувате новина или обявите промоция, това е хубаво да се направи за всеки език, но в реалността това не се случва в 100% от случаите. Препоръчваме ви да се подготвите и за тези моменти, особено ако разчитате на някой друг за преводи и изработка на изображения.

Ако трябва да ви дадем само един съвет за мултиезичен уебсайт, то той ще бъде да изберете един основен език и да се фокусирате върху него. Правилото за качеството пред количеството е приложимо в този случай.

Ще се радваме да научим вашите коментари и опит за този тип уебсайтове.
radyraykov@gmail.com 23 Юли 2019г.
Благодаря за информацията!
Изпрати