Препоръки за успешен уебсайт
За да бъде един уебсайт успешен е важно той да изпълнява поставените цели. Точно затова, ви съветваме да дефинирате цели и да се фокусирате върху тях. Ето няколко примерни цели:
1. Запознаване на аудиторията с дейността на вашата фирма
2. Продаване на услуга или продукт
3. Представяне на полезна и интересна информация по дадена тема
Уебсайтове без ясно дефинирани цели могат да създадат объркване в посетителите и да създадат трудности при намирането на желаната от тях информация.
Съвети за различните части на един уебсайт
Страници
Страниците изграждат структурата на вашия уебсайт. Организирайте ги логично и последнователно. Имената на страниците трябва да са говорeщи и кратки, както и точно да описват основната идея на съдържанието в тях. Разделяйте съдържанието си на отделни страници, така че всяка оттях да е фокусирана върху една тема. Имена на примерни страници: За нас (информация за фирмата), Продукти (продуктите, които предлагаме), Новини, За контакти.
Хедър (горната част на уебсайта)
Препоръчително е текстът в хедъра да показва еднозначно темата на вашия уебсайт. Ако е фирмен - поставете името на фирмата си, продукта или услугата, която предлагате. Ако е личен уебсайт поставете вашето име или прякора ви. Ако имате лого - това е най-доброто място, където можете да го поставите.
Главна навигация
Навигацията е втората част от уебсайта ви, която посетителите ще забележат. От нея те могат да се ориентират, какви страници има в уебсайта ви и направо да отидат на тези, които ги интересуват. На първа позиция в навигацията обикновено се намира връзката към началната страница. След нея поставете връзки към страниците с продукти, услуги, снимки. Добра практика е да имате страница за контакти и връзката към нея да е на последна позиция.
Начална страница
Началната страница трябва да представлява кратко резюме на най-важните теми, които потребителите ще могат да открият в уебсайта. Трябва да дава ясна информация за това какво да очакват потребители от вашия уебсайт и къде да го намерят. Тук можете да опишете накратко вашата дейност, да поставите няколко красиви снимки или да поставите последните статии от блога си.
Странична лента
Препоръчително е в нея да имате информация за последни събития или промоции или връзки към приятелски уебсайтове.
Дизайн
Освен съдържанието, от голяма важност за добро първо впечатление е и дизайнът на уебсайта. Изберете някой от готовите дизайни в Alle.bg или създайте свой. Препоръчваме ви да изберете дизайна, така че да не пречи на четимостта и лесното разглеждане на уебсайта.
Други съвети
1. Пишете на кирилица. Старайте се да избягвате граматични и правописни грешки.
2. Използвайте авторски текст и снимки. Посетителите ви ще го оценят и ще избегнете евентуални проблеми, свързани с авторски права.
3. Не оставяйте празни страници в уебсайта си. Разполагате с опция да не публикувате дадена страница.
4. Правете страниците възможно най-кратки. Ако имате съдържание, което би могло да бъде обособено в подтема, създайте подстраница с подходящо за подтемата заглавие и поставете там релевантната информация.
5. Дайте възможност на посетителите ви да се свържат с вас.
6. Обновявайте често съдържанието на уебсайта си. Посетителите ви очакват нова и актуална информация.
Пример
Нека разгледаме един конкректен пример:
Вие сте собственик на малка фирма в Бургас, която произвежда мебели по поръчка и искате да привлечете нови клиенти. Адресът на уебсайта ви е mebeli-burgas.alle.bg (още по хубаво е ако е mebeli-burgas.com). Заглавието на уебсайта ви трябва да бъде "Мебели по поръчка - Фирма ООД", а описанието - "Изработка на мебели по поръчка в Бургас". На началната страница трябва да имате кратко описание на дейността си, информация за последните мебели, които сте направили, цени и информация за контакти. Би било добре да създете допълнителни страници, в които да дадете повече информация за вас, мебелите, които правите и друга полезна информация.