ALLE.BG - ПОМОЩНА ИНФОРМАЦИЯ

Оптимизация за търсещи машини (SEO)

Търсачките като Google, Bing и др. могат да ни доведат посетители, които наистина се интересуват от това, което предлагаме, при това безплатно. И не е никак чудно, че толкова много собственици на уебсайтове искат да бъдат на челните места в търсачки. Тук можете да се запознаете как работят те и как да постигнете резултатите, които желаете.

Как работят търсачките (в частност Google)?

Търсачката на Google (google.com, google.bg) се състои от две основни части:
1. "Паяк", който обхожда всички уебсайтове в Интернет и събира в една база данни информация за всяка страница на всеки уебсайт.
2. Алгоритми, които пресмятат кои са най-подходящите страници, които да се покажат при търсене.

За да са доволни потребителите на Google, търсачката трябва да покаже най-подходящите възможни резултати за всяко търсене. Именно затова постоянно се подобряват паяка и алгоритмите. Основното изискване, което от Google имат към вас е да създавате полезно съдържание. Т.е. ако уебсайтът ви е полезен за посетителите и Google ще го оцени подобаващо.

Кога моят уебсайт ще започне да се показва при търсене?

На паякът на Google му трябва време за да открие вашия уебсакт. След това започва бавно да индексира (запазва в базата си данни) всяка негова страница. Ако желаете да забързате този процес ви препоръчваме да го регистирате в Google Search Console.

Какво Alle.bg прави за да се показва уебсайтът ми на първа страница?

Още от първите си дни Alle.bg прави доста неща за да се представи съдържанието ви по най-добрия начин на Google.

1. За всеки уебсайт се създава sitemap.xml файл и се известява Google при всяка промяна. Така Google знае, че трябва да провери отново уебсайта ви и да си запише новото съдържание.

2. Адресите на страниците се създават от тяхните заглавия. Така всяка страница има максимално описателен адрес. Това е много полезно и за посетителите, защото с един поглед могат да видят къде се намират в структурата на уебсайта ви. Например адреса http://firmaodd.alle.bg/продукти/електроуреди/прахосмукачки/philips-fc-8911 е много по-полезен от адреса http://firmaodd.alle.bg/products.php?pid=51281

3. Мета таговете за описание и ключови думи се създават автоматично, освен, ако не сте ги указали в страницата Настройки или настройките на всяка страница. Много е важно ключовите думи на една страница да се съдържат и в нейното съдържание.

4. Валидният HTML код и скоростта на зареждане на уебсайта също са много важни. Един бърз уебсайт е радост за всеки потребител. Естествено е Google да оценява по-високо такива сайтове.

Идеята ни е всички тези малки оптимизации да ги прави платформата, а за вас да остава само създаването на качествено съдържание.

Какво трябва да направя за да се показва моят уебсайт на първа страница?

Създавайте качествено и полезно за посетителите съдържание! Много е важно да направите уебсайта си така, че да отговаря на очакванията на посетители и дори да ги изненадва с полезна информация. А както вече знаем от Google не искат да разочароват посетителите си и постоянно работят за да могат техните алгоритми да отличават качествените уебсайтове.

От фирмен уебсайт един посетител ще очаква да види името на фирмата ви (в горната част на уебсайта ви), продуктите и услугите, които предлагате и контактна информация. Така, ако този потребител потърси в Google името на вашата фирма почти сигурно ще види уебсайта ви на първа позиция в резултатите от търсенето.

Ако предлагате козметични услуги и желаете уебсайта ви да се показва при търсене на “козметични услуги в Плевен” е важно този текст да го имате в страниците си. Дори можете да го поставите като кратко описание в настройките на вашия уебсайт. Така той ще е видим в горната му част, което ще покаже на Google, че това е много важно за вас и вашите посетители.

Ако желаете да се показвате на първи позиции търсене на “козметични услуги” ще трябва да се потрудите повече от това да опишете дейността си и услугите, които предлагате. Трябва да го направите, защото в Интернет има много уебсайтове на тази тема, кой от кой по-добър и шанса Google да оцени новия ви уебсайт достатъчно високо е минимален. Какво точно да направите? Добавете страници с козметични съвети, в които описвате как се правят дадени процедури. Дайте възможност на посетителите ви да коментират и да създават теми във форум. Създайте блог, в който често споделяте новости от бранша. Всичко това леко-полеко вдига полезността на вашия уебсайт както за потребителите ви, така и за Google.

Вие решавате как ще представите уебсайта си на Google. Дали желаете да се борите с конкуренцията и да “хващате” популярни търсения (като “козметични услуги”) или ще се възползвате от по-нишови търсения (като “козметични услуги в Плевен”) и ще разчитате на по-малка конкуренция.

Точно като в живота извън Интернет имате конкуренция и трябва да се преборите с нея за да получите повече внимание и клиенти. А търсачката на Google дава най-голям шанс на най-добрите. Затова разберете какви са очакванията на клиентите ви към вашия уебсайт и направете всичко възможно за да ги оправдаете. Добра репутация в Google се гради бавно, но посещенията от търсачката са много важни за всеки бизнес и всеки, които иска да направи уебсайта си посещаем.

Какво не трябва да правите

Не си мислете, че можете да си купите първа позиция в Google. Google не предлага такава услуга. Все пак можете да платите за реклама, но тя e в други зони на търсачката и е маркирана като такава. 

Не копирайте съдържание от други уебсайтове. Освен, че може да нарушавате авторски права, Google ще ви накаже като ви намали репутацията. Никой не иска да вижда едно и също нещо в 200 различни уебсайта.

Не разводнявайте темата на уебсайта си. Ако уебсайтът ви е фирмен, не показвайте в него коя ви е любимата песен. Посетителите ви не искат това. Ако уебсайтът ви е на тема фитнес, пишете само за това. Посетителят трябва много лесно да разбере какво има във вашия уебсайт и какво да очаква от него. Специализирането по дадена тема е много важно.

Не разчитайте само на снимки и видео клипове за да се харесате на Google. Google оценява най-добре текстово съдържание. Пишете на кирилица, а не на shlokavica.

Не слагайте всичкото си съдържание на една страница. Ако продавате 10 продукта създайте по една страница за всеки от тях. Така всяка от тях ще бъде фокусирана върху един продукт и Google ще може да насочи посетителя към нея.

Не прекалявайте с връзки към подозрителни уебсайтове или уебсайтове извън тематиката на вашия. Ето един пример. Предлагате козметични услуги и имате връзка към уебсайт за авточасти. Тази информация ще бъде полезна на много малка част от посетителите ви. А това ще го види и Google. Не създайте (купувате) връзки от уебсайтове извън вашата тематика към вашия. Google вижда и това. Връзка от тематичен уебсайт обаче е много полезна за репутацията ви.

Не се отчайвате за това, че имате малко трафик от Google първите седмици или месеци. Google не е Интернет. Google е само най-популярната търсачка в Интернет. Има много други начини за промотиране - Facebook, платени реклами, визитки и флаери, от уста на уста и др. Подготвили сме за вас списък с няколко конкректни идеи за безплатна и платена реклама.
Не очаквайте чудеса от Google още първите дни, работете за качествено съдържание и имайте търпение. "Хубавите неща стават бавно" важи в пълна сила за Google и другите търсачки.