Вече имате собствен уебсайт, но все още никой не знае за него? От години представяте дейността си в Интернет и искате да я популяризирате още повече? Днес ще разгледаме един от най-популярните канали и ще ви дадем насоки, които да приложите веднага.
Търсачките - безплатен трафик от заинтересовани лица
Когато някой посети Google (най-популярната търсачка) той вече има някакво намерение (да научи, да купи и тн.). Ако вашият уебсайт отговаря на неговата потребност, търсачката ще го покаже в резултатите от търсене. Освен информация за вас, търсачката ще покаже и уебсайтовете на всички ваши конкуренти, а всеки конкурент, който е показан преди вас намалява вашите шансовете за клик (потребителят да натисне вашата връзка и посети вашия уебсайт).
Нека разгледаме най-ефектните неща, които можете да направите за да се преборите за интереса на потребителя и неговия клик:
Търсачките - безплатен трафик от заинтересовани лица
Когато някой посети Google (най-популярната търсачка) той вече има някакво намерение (да научи, да купи и тн.). Ако вашият уебсайт отговаря на неговата потребност, търсачката ще го покаже в резултатите от търсене. Освен информация за вас, търсачката ще покаже и уебсайтовете на всички ваши конкуренти, а всеки конкурент, който е показан преди вас намалява вашите шансовете за клик (потребителят да натисне вашата връзка и посети вашия уебсайт).
Нека разгледаме най-ефектните неща, които можете да направите за да се преборите за интереса на потребителя и неговия клик:
Изберете добро име (домейн)
Най-добре е домейнът да съдържа вашето име или името на вашата организация. По този начин веднага демонстрирате автентичност и спомагате за изграждане на марката си. Добри примери са coca-cola.com, adidas.com, sethgodin.com.
Разполагате и с възможност да включите ключови думи, като remonti.bg, sofia-furniture.com, но е възможно да не оставите трайно впечатление в посетителя. Все пак те са добър избор, ако вярвате, че можете да грабнете потенциална ниша и да се отличите от конкурентите си.
Качествено съдържание
Това е нещото, което търсят посетителите и ако Google прецени, че вашето не е достатъчно добро, то няма да бъде показано на първо място в резултатите от търсене. Ето няколко конкретни съвета:
Пишете грабващи заглавия
Блогването е добра възможност да създавате съдържание с грабващо заглавие. Всяка статия обикновено има дадена цел (да информира, да продава и т.н.) и дава възможност за експериментиране. За началната ви страница препоръчваме заглавието да е от вида “Alle.bg - уебсайт за вас, вашия бизнес или вашето хоби” (съдържа името на марката и описание на дейността).
Само една тема на страница
Нека всяка страница, която създавате в своя уебсайт да е фокусирана само върху една тема (списък с продукти, информация за продукт и т.н.). По този начин ще улесните търсачките, а и посетителите. Всяка такава страница можете да актуализирате с релевантна информация и по този начин да я правите още по-стойностна.
Връзки
Главната навигация на уебсайта ви дава възможност на посетителя да открите и другите страници. Създаването на връзки в самото съдържание подсказва на Google за свързаността на темите, задържа интереса на посетителя и му предлага допълнителна информация.
Пишете грабващи заглавия
Блогването е добра възможност да създавате съдържание с грабващо заглавие. Всяка статия обикновено има дадена цел (да информира, да продава и т.н.) и дава възможност за експериментиране. За началната ви страница препоръчваме заглавието да е от вида “Alle.bg - уебсайт за вас, вашия бизнес или вашето хоби” (съдържа името на марката и описание на дейността).
Само една тема на страница
Нека всяка страница, която създавате в своя уебсайт да е фокусирана само върху една тема (списък с продукти, информация за продукт и т.н.). По този начин ще улесните търсачките, а и посетителите. Всяка такава страница можете да актуализирате с релевантна информация и по този начин да я правите още по-стойностна.
Връзки
Главната навигация на уебсайта ви дава възможност на посетителя да открите и другите страници. Създаването на връзки в самото съдържание подсказва на Google за свързаността на темите, задържа интереса на посетителя и му предлага допълнителна информация.
Анализирайте
Често тази стъпка се изпуска или не и се отделя достатъчно внимание. Шансът да създадете грабващо съдържание от първия път е много малък, а и е много трудно то да се пребори със съдържанието на конкурентите ви, които анализират и подобряват регулярно.
Изберете ключовите думи, за които ще се борите
Лесно ще се класирате на първо място, когато някой потребител търси вашето име или името на вашата организация, особенно, ако то се съдържа в домейна. По-трудно е да се класирате на първо място за думи като “мебели пловдив”. За целта трябва да създадете съдържание, което дава полезна информация по темата. Препоръчваме ви да изберете една (или няколко) такива думи и да се фокусирате да създадете уебсайт, който да се идентифицира с нея. Тя дори може да бъде част от вашия девиз.
Вижте какво търсят вашите посетители
Google Search Console е инструмент на Google, който ще ви даде информация за това как вашите посетителите са достигнали до вашия уебсайт (коя е ключовата дума, която са изписали). Това може да ви даде идеи за съдържанието, към което да фокусирате.
Анализирайте конкуренцията
Не е нужно да откривате топлата вода. Разгледайте конкуренцията и вижте нещата, които те правят и вижте как можете да предложите повече стойност. Много често резултатите от търсене са пренаселени от реклами и уебсайтове, което прави участието в тази “игра” скъпо. Една такава популярна ниша е “ВиК услуги София” и едно кратко проучване може да ви спести доста ресурси.
Изберете ключовите думи, за които ще се борите
Лесно ще се класирате на първо място, когато някой потребител търси вашето име или името на вашата организация, особенно, ако то се съдържа в домейна. По-трудно е да се класирате на първо място за думи като “мебели пловдив”. За целта трябва да създадете съдържание, което дава полезна информация по темата. Препоръчваме ви да изберете една (или няколко) такива думи и да се фокусирате да създадете уебсайт, който да се идентифицира с нея. Тя дори може да бъде част от вашия девиз.
Вижте какво търсят вашите посетители
Google Search Console е инструмент на Google, който ще ви даде информация за това как вашите посетителите са достигнали до вашия уебсайт (коя е ключовата дума, която са изписали). Това може да ви даде идеи за съдържанието, към което да фокусирате.
Анализирайте конкуренцията
Не е нужно да откривате топлата вода. Разгледайте конкуренцията и вижте нещата, които те правят и вижте как можете да предложите повече стойност. Много често резултатите от търсене са пренаселени от реклами и уебсайтове, което прави участието в тази “игра” скъпо. Една такава популярна ниша е “ВиК услуги София” и едно кратко проучване може да ви спести доста ресурси.
Финални думи
Оптимизацията за търсачки (SEO) е тема, по която може да се каже много. Изискват се усилия, експериментиране и търпение, като видимите резултати могат да дойдат след месеци или години. Дори и да решите да се фокусирате в оптимизирането на уебсайта си търсачки, не забравяйте и за другите безплатни и платени канали за реклама.
П.П. Когато се говори за SEO, често става въпрос и за технически характеристики като валидност на кода, бързина на уебсайта и т.н. За тези неща се грижи екипът на Alle.bg. Ако имате въпроси за тях, ще се радваме да отговорим в коментарите към тази статия.
П.П. Когато се говори за SEO, често става въпрос и за технически характеристики като валидност на кода, бързина на уебсайта и т.н. За тези неща се грижи екипът на Alle.bg. Ако имате въпроси за тях, ще се радваме да отговорим в коментарите към тази статия.